Tuesday, May 18, 2010

MencUrah BakTi, mEngejaR iLmu

...Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Entry untuk kali ini hanya
sekadar meluahkan rasa terkilan sebab tidak dapat join keluarga HAAKUSM ( Himpunan Anak2 Kelantan USM) yang akan mengadakan kem motivasi dan kecemerlangan STPM di SEK.MEN.KEB. Muazam Shah, Pahang (19-23 mei 2010). Walaupun saya bukanlah pelajar STPM namun boleh dikatakan syok jugak la kalu join kem sebegini sebagai fasilitator!
Kali pertama mencurah bakti untuk para pelajar ini adalah pada 8-10 April 2010 yang lalu di SEK.MEN.KEB.TENGKU PANGLIMA RAJA, Pasir Mas, Kelantan.. bukan senang nak menguasai ilmu2 seorang fasilitator, cara nk handel ice breaking, cara nk handel tak'ruf.. game broken square, kompas giler.. n mcm2 ag. Preparation untuk semua ini mengambil masa yang agak lama.. kadang2, kelas soft-skill abes dalam jam 2-3 am!~~fuhh~~ penat 2 sudah tentu! namun kerana ilmu, ku teruskan jua..agpom, apabila bersama kawan2 n senior2ku yg gilak2 serta sporting abes 2, penat pom kekadang hilang tak terase.. hehehe..



sebahagian dari peserta kem tersebut..

cabaran dan dugaan untuk kem ini? banyak! mcm2 hal terjadi.. hehehe, tp itu semua akan menjadi kenangan yang terindah...buat fc2 yang terlibat dalam kem ini, thanks alots 4 da sukaduka n trima atas kerjasama yang diberikan..sayunk kamuu semua.. exspecially 4 kak e, kak long, kak teh, lisa, biey, kak ya n ijue... buat adek2 sek.men.keb.tengku.panglima.raja.. terima kasih kerana korunk semua sporting dan sgt baik, kalian membuatkan diri kerdil ini lebih memahami tentang peranan seorang cikgu!, yup, terima kasih adik2ku...ngeh3~~

points 2 remember:::
~keto abe shah buat hal along da journey 2 SMKTPR.. nsb bk sy nek van usm.. hehe
~terpaksa balik usm pada 10april 2 sesorang sbb 11april sy ad metem untuk Exco SJAMUSM (..sgt2 penat, dari fizikal dan mental.. nmun,Alhamdulillah ALLAH itu maha penyayang, tidak diuji olehNya tanpa kemampuan hambaNya..)
~berjuang untuk hanta faiz nek bus.. nmun apa daya, xde rezeki faiz.. hehehe, kesian kamu.. bus terlepass!
~trimas tuk abe mie n faiz yg jd driver utuk hanta saya nek bus malam 2.. sampai ke tangga bus mereka hanta...
~trimas tuk kak yar yang tumpangkan umah dan bilik tuk saya bersiap..
~
trimas tuk kak teh yang gumbirakan ati ini dgn tingkah lakunye.. hehe, comel2
~trimas tuk SeMua ORanggg!!!

semoga kita ketemu lagi...

No comments:

Post a Comment