Tuesday, August 7, 2012

umpama anak kecil meminta belas kasih...





















Ya-Allah! Engkau yang menurunkan keberkatan, yang menciptakan langit dan bumi, bergema di sisi-Mu
suara-suara yang meminta dengan berbagai- bagai bahasa, mereka memohon hajat, aku juga mempunyai hajat kepada-Mu dengan penuh harapan, aku jangan dilupakan Ya-Allah!

Ya-Allah! sesungguhnya Egkau mendengar kata-kataku, Engkau melihat keadaanku, Engkau tahu segala rahsiaku, tidak ada yang tersembunyi daripada-Mu Ya-Allah.
Dengan rasa rendah diri aku memohon ampun kepada-mu Ya-Allah, dengan linangan air mataku menyerahkan diri kepada-Mu Ya-Allah!

Aku berdosa kepadaMu Ya-Allah!

Ya-Allah! jangan jadikan doa aku sebagai doa orang yang malang, terimalah doaku Ya-Allah.

Ya-Allah! kelu lidahku kerana maksiat yang sudah aku lakukan, tidak ada jalan bagiku melainkan memohon syafaat-Mu, mudah-mudahan aku mendapat rahmat-mu, rahmat-Mu amat luas Ya-Allah!

Ya-Allah! sekiranya yang Engkau sayang hanya ornag-orang yang taat dan orang yang soleh, ke manakah orang yang berdosa ini hendak mengadu?

Y-Allah! aku tidak taat kepada-mu, aku sengaja melakukan dosa, maha suci Engkau Ya-Allah! alangkah besar hujah-Mu kepadaku Ya-Allah!

Tidak upaya aku menolaknya kecuali Engkau ampunkan aku dan Engkau beri rahmat. Aku masih menghara pada-Mu ya Allah. Kini aku sedar Ya-Allah!

(from Travelog Hajah, Kembara Tetamu Allah. Thanks to Puan Ezee Rahmani)

No comments:

Post a Comment